Firmy kurierskie
Na początku było ich kilka. Sami najwięksi – m.in. DHL, UPS, GLS – podzielili rynek przesyłek kurierskich między sobą. Każdy miał swoje plusy i minusy. Z czasem coraz więcej firm, dostrzegło swoją szansę w dostarczaniu małych przesyłek i firm kurierskich przybyło jak grzybów po deszczu. To skomplikowało sytuację firm kurierskich, gdyż musiały dostosować się do coraz większej liczby konkurentów i utrzymać klientów, np. proponując rabaty przy regularnych i stałych wysyłkach. Z drugiej strony miało to pozytywne skutki dla klientów, firm, korzystających z tego typu ofert – mogli wybrać firmy kurierskie, które zapewniły im najlepszą ofertę cenową, elastyczny i możliwie krótki czas dostawy w różne strony świata. Pojawiły się liczne porównywarki cen dla tej samej usługi. Rynek firm kurierskich wciąż się zmienia. Jedne firmy nie wytrzymują konkurencji, padają, inne zostają pochłonięte przez gigantów. Dla specjalistów od transportu, zachodzące zmiany i rządzące rynkiem prawa, są ciekawym zjawiskiem do obserwacji.
Komentarze i opinie: