Znaki poziome i pionowe które ważniejsze
Jadąc samochodem, szczególnie w mieście, spotykamy się z rozrysowanymi białym kolorem (czasami żółtym) liniami, strzałkami, napisami i wiele więcej. Są to znaki poziome. W przypadku gdy obok siebie znajdują się znaki koloru białego i żółtego, kierowca jest zobowiązany stosować się do znaku żółtego. Na przykład na drodze białym kolorem narysowaną mamy strzałkę kierunkową skręcania, a żółtym strzałkę kierunkową wprost to kierowca jest zobowiązany jechać prosto. Najczęściej spotykamy się ze znakami poziomymi wyznaczającymi pasy ruchu. Linia przerywana uprawnia nas do wykonania manewru wyprzedzania, natomiast linia ciągła, zarówno pojedyncza jak i podwójna, zabrania nam najeżdżania na nią. Między linią przerywaną a linią ciągłą występuję linia ostrzegawcza, informująca nas o tym, że jeśli rozpoczęliśmy manewr wyprzedzania to musimy go skończyć w możliwie najszybszym czasie, ponieważ zbliżamy się do linii ciągłej. Przy wjeżdżaniu na drogę, na przykład z pierwszeństwem, spotkać się możemy ze znakami poziomymi wyznaczającymi miejsce przed którym powinniśmy się zatrzymać. Linia bezwzględnego zatrzymania jest odpowiednikiem znaku poziomego „stop” . Narysowana jest grubą, białą, ciągłą linią. Linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów jest odpowiednikiem znaku „ustąp pierwszeństwa przejazdu” i zawsze występuje razem z nim. Ostry wierzchołek trójkąta skierowany jest w naszą stronę wyznaczając miejsce do którego powinniśmy zatrzymać kierowany pojazd by upewnić się, że możemy bezpiecznie wjechać. Ostatnim tego typu znakiem poziomym jest linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów. Podobnie jak linia złożona z trójkątów wskazuje miejsce, przed którym powinniśmy się zatrzymać, jednak występuje tylko przed skrzyżowaniami, przejściami dla pieszych i sygnalizacją świetlną.
Komentarze i opinie: